Backe

När några kollegor föreslog backpass i veckan blev jag förvånad. Dels för att de ens hört talas om vad det var och dels för att de brukar tycka den vanliga 6 km rundan vi kört några gånger är rätt jobbig. När det var dags igår hade en redan backat ur och övriga verkade tveksamma. Men till slut gav sig tre tappra själar iväg mot Vanadislunden.
Där fanns redan ett gäng som körde kombinerad löpning/styrka men vi fick plats. Jag bestämde efter att ha sett backen att 6 set a 3 intervaller med joggvila ner och setvila på 1-2 min borde vara bra.
Jag var lite tveksam efter första setet. Mitt benpass från måndagen kändes ordentligt och kollegorna såg hängiga ut. Jag tänkte att 4 set, det kan nog få räcka idag faktiskt. Men när 3 var gjorda så började det kännas möjligt och vips så var det bara ett set kvar. Men mör det blev jag. Hoppas att kollegorna överlever så att de vill köra igen. De jobbade på bra och såg ut som de höll tempot uppe ganska bra hela vägen. Backe är ju ganska bra att köra i grupp eftersom man inte behöver vänta på någon även om man har lite olika nivå. När jag fått i mig lite mat så piggnade jag till igen och körde lite massage på de grid så idag känns benen helt ok. Det blir något litet pass till i veckan innan det är dags för lördagens lopp och mys i Kålmården.

Det här inlägget postades i Löpning och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera